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[조언구해요] 아파트 노란색 수돗물 (녹슨 파이프)

글쓴이 : 푸른하늘 날짜 : 2020-08-04 (화) 14:46 조회 : 495
안녕하세요. 

임대 아파트나 타운 하운스 등 임대를 하는 곳에서 임대인과 임차인 사이에 발생하는 분쟁을 해결해 주는 매니토바 주정부 기관이 바로 Residential Tenancies Branch입니다.

홈페이지는 https://www.gov.mb.ca/cca/rtb/ 이고 각 지역 사무실은 다음과 같습니다.

Residential Tenancies
Branch - Winnipeg
Residential Tenancies
Branch - Brandon
Residential Tenancies
Branch – Thompson
Residential Tenancies
Commission
1700 - 155 Carlton Street
Winnipeg, MB R3C 3H8
Phone: 204-945-2476
Toll Free: 1-800- 782-8403
(in Winnipeg)
Fax: 204-945-6273
Email: rtb@gov.mb.ca
143 - 340 9th Street
Brandon, MB R7A 6C2
Phone: 204-726-6230
Toll Free 1-800-656- 8481
(in Manitoba)
Fax: 204-726-6589
Email: rtbbrandon@gov.mb.ca
113 – 59 Elizabeth Drive
Thompson, MB R8N 1X4
Phone: 204-677-6496
Toll Free: 1-800-229-0639
(in Manitoba)
Fax: 204-677-6415
Email:
rtbthompson@gov.mb.ca
1650 - 155 Carlton Street
Winnipeg, MB R3C 3H8
Phone: (204) 945-2028
Toll Free: 1-800-782-8403
(in Manitoba)
Fax: (204) 945-5453
Email: rtc@gov.mb.ca 

이민 초기에 한 아파트에 살 때, 임대 회사가 임대료를 법정 권고치인 2-3% 사이가 아닌 8% 정도 월세를 인상하자 한 입주 주민이 엘리베이터 앞에 Residential Tenancies Branch에 가서 각 입주자가 인상된 월세에 대해 조정을 해달라고 신청하라는 대자보를 붙여서 저도 거기에 동참했었습니다. 그리고 몇 개월 후에 Residential Tenancies Branch과 임대 아파트 회사 사이에 월세가 조정되어 인상된 월세로 이미 납입한 금액에서 조정된 월세로 차액을 계산하여 몇 달간 월세를 내지 않는 것으로 해결한 바 있습니다. 

아마도 아파트 상하수도, 엘리베이터 등 하자보수에 대한 것도 Residential Tenancies Branch에서 조정이 가능할 것으로 알고 있습니다. 홈페이지에 들어가서 찾아보니 아래 링크가 있습니다. 참고하시기 바랍니다.


Repairs 

A landlord must make sure that a rental unit is in a good state of repair and meetshealth, building, maintenance and occupancy standards. 

A tenant must repair damage they cause or damage caused by anyone the tenantallows in the unit or complex. 

What if the landlord won't do the repairs? 

A tenant should ask the landlord, in writing, to do the repairs that are needed. If thelandlord refuses to do necessary and reasonable repairs, a tenant should not hold backthe rent. But, they can ask the Residential Tenancies Branch for help. 

Tenants should write down all the important information and send a copy to thelandlord and one to the Residential Tenancies Branch. The Branch will get in touchwith the landlord about the repairs and may inspect the rental unit. If repairs areneeded, the landlord will be given a reasonable amount of time to do the work. If therepairs aren't done, the Branch will order the landlord to finish the repairs by a certaindate. 

A landlord who disagrees with the Residential Tenancies Branch Order has the rightto an appeal. In an appeal, the landlord asks the Residential Tenancies Commission toreview the Residential Tenancies Branch decision. 

If the landlord still refuses to do the repairs the Residential Tenancies Branch has theright to hire a contractor to do the work. The tenant then sends the rent to the Branchand the money is used to pay the contractor. Tenants should send money to theBranch only when asked. 

Compensation for Unreasonable Delay in Making Repairs 

If a landlord causes an unreasonable delay in making necessary repairs, the tenant mayfile a claim for compensation with the Branch. The tenant must specify a dollar amountthat they are seeking for compensation for the delay. The tenant can claim a lump sum oran amount to be set-off against the rent each month until the repair is made.A tenant may claim compensation for loss of use of part of a rental unit or loss of use of aservice or facility that the landlord provides (e.g. appliances, parking, laundry facilities,air conditioning). 

A tenant may also claim compensation for any additional expensesincurred because of a delay in repairing an item (e.g. increased water bill because of alandlord’s failure to repair a dripping tap or a running toilet). 

The tenant must pay a filing fee of $30.00. The Branch will hold a hearing to decide if the landlord must paycompensation and, if so, how much. 

The tenant may apply for compensation only if the landlord fails to act on a request to repair. Tenants should put therequest in writing and give it to the landlord, not just the on-site caretaker. 

A tenant must show that the repair is necessary and that they are not the cause of the problem.


우선 Residential Tenancies Branch에 전화하여 상담을 받아보고, 해결이 가능하다면 불만을 접수하면 될 것입니다. 아마 문제 해결이 안 되면, 계약서에 의해 재임대인(sublet)을 구하는 부담 없이 담보금(security deposit)을 되찾고 다른 곳으로 이사를 가실 수 있을 겁니다. 

잘 해결되기를 바랍니다.





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Lala 2020-08-04 (화) 16:03
와, 정말 감사합니다. 방금 전화를 하고 간략히 상황 설명을 했더니, 말씀해주신 form을 작성해서 claim을 open하면 이런저런 조언과 도움을 받을 수 있는 거 같아요. 이렇게 빨리, 정확하게 도움되는 정보를 얻게 되다니, 어떻게 감사를 드려야 할지 모르겠네요. 저 혼자 어떻게 해결해야 하나 우왕좌왕하고 있었는데 정말 감사합니다!
댓글주소 추천 0 반대 0
푸른하늘 2020-08-04 (화) 21:17
도움이 되었다니 기쁘네요. 항상 행복한 위니펙 생활되시길 바랍니다.

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Lala 2020-08-14 (금) 15:11
* 비밀글 입니다.
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푸른하늘 2020-08-15 (토) 02:48
* 비밀글 입니다.
댓글주소 추천 0 반대 0
               
               
Lala 2020-08-15 (토) 13:57
* 비밀글 입니다.
댓글주소 추천 0 반대 0
hi
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